Vanliga frågor om avtal

  • Hur lägger jag till mitt registreringsnummer i Park 46?

    För att ändra registreringsnummer loggar du in via appen Park46 eller via minparkering.parkman.nu
    Klicka på gubben uppe till höger och sedan Mina sidor. Gå sedan på ditt namn/företagsnamn uppe till höger och välj Användarprofil.
    Under Mina fordon har du möjlighet att uppdatera registreringsnummer, lägga till ett fordon samt ta bort ett fordon.
    För att ta bort ett fordon klickar du på de tre prickarna intill registreringsnumret och sedan Ta bort.

  • Hur ändrar jag betalmetod för mitt avtal?

    Ja, om du vill ändra betalmetod behöver du gå in och göra det själv på er kundportal.
    Antingen via appen Park46 eller http://minparkering.parkman.nu

    Gå in på den lilla gubben uppe i högra hörnet, tryck på mina sidor, och sedan på ditt namn uppe till höger och avtalstagaruppgifter, på betalaruppgifter klickar du på betalmetod.
    Ändra och spara.

    Notera att byter ni betalmetod före ett månadsskifte kommer nästkommande avi ha det ni ändrat till.
    Efter den 1:a i månaden kommer ändringen med ny betalmetod att ske nästkommande kalendermånad.

  • Kan jag pausa mitt tillstånd?

    Det finns inte möjlighet att pausa avtal.

  • Vad har jag för uppsägningstid på mitt avtal?

    I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt säga upp avtal.
    Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor.

    Under Avtal ser du alla aktiva avtal. Under Avtal ser du alla aktiva avtal samt uppsägningstiden. 

  • Jag vill säga upp mitt avtal. Hur gör jag?

    I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt säga upp avtal.
    Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor.

    Under Avtal ser du alla aktiva avtal. För att säga upp ett avtal klickar du på avtalen du vill avsluta och sedan på Säg upp.   

  • Kan jag avsluta mitt avtal mitt i en månad?

    Då uppsägningstiden alltid gäller kalendermånadsvis avslutas avtal alltid i månadsskifte.

  • Vad betyder oreserverad plats?

    Hyr man en oreserverad på en parkering/garage så hyr man ett tillstånd att parkera i området. Det innebär dock att man inte hyr en fast plats utan parkering sker i mån av plats. Vi har koll på beläggningen och hyr inte ut mer än vad platser finns. Oftast delar denna typ av tillstånd parkeringsplatser med korttidsparkörer vilket gör att man inte är garanterad en plats vid varje givet tillfälle.

  • Vilka av mina hyres-avier är betalda/obetalda?

    I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt se betalningsöversikt.
    Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor. Under Fakturor ser du betalningshistoriken och eventuella obetalda avier, du har även möjlighet att ladda ner avier.

  • Om jag tecknar avtal denna månad, måste jag betala direkt eller på nästa månads avi?

    Om du tecknar avtal mitt i en månad kommer den första avin skickas ut den 1:a i nästkommande månad.
    Den första avin kommer då inkludera dagarna bakåt i tiden, nuvarande månad samt nästkommande månad.
    Detta då vi applicerar förskottsavisering. 

Vanliga frågor om Autopay

Hittade du inte svaret på din fråga? Vi har fler frågor besvarade här. 

Kontakt

Vi på Parkman tycker att det är viktigt att få höra vad du tycker och att ha en god dialog med dig. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om parkering. Kontakta oss i formuläret nedan så svarar vi så snabbt vi kan.

Saknar du ett kvitto för din parkering? Fyll i formuläret så mejlar vi ett kvitto till dig.
Tycker du att du har blivit feldebiterad på en parkering, fyll i informationen i formuläret så ska vi se över vad som har hänt och återkommer till dig.
Fyll i formuläret för att säga upp din parkeringsplats. Tänk på att uppsägningstiden alltid är hela kalendermånader. Fyll i önskat slutdatum. Avtalsnummer hittar du på din avi.
Ställ din fråga så svarar vi dig så fort vi kan.

*” anger obligatoriska fält

DD snedstreck MM snedstreck ÅÅÅÅ

*” anger obligatoriska fält

DD snedstreck MM snedstreck ÅÅÅÅ

*” anger obligatoriska fält

DD snedstreck MM snedstreck ÅÅÅÅ

*” anger obligatoriska fält

Illustrativ bild

Support

  • Om något gått fel och du behöver hjälp når du oss på telefon 08-734 90 00.
    Telefontiderna är måndag-söndag kl. 08:00-20:00
  • Resterande tid når du vår jour på samma nummer vid akuta problem.
    För akuta problem i ditt garage finns kontaktinformation på närmaste parkeringsautomat.
  • Parkerat fel eller fel på kontrollavgiften? Vill du invända mot en kontrollavgift du fått?
    Kontakta Hojab: 08-735 29 99

Kontaktuppgifter

Nedan hittar du alla våra avdelningar och deras öppettider.
Kontakta vår kundtjänst, uthyrningsavdelning eller vår försäljningsavdelning så hjälper vi dig med ditt ärende.

Kundtjänst
Uthyrning
Försäljning
Postadress
  • Parkman i Sverige
    Box 2895
    187 28 Täby

Visselblåsarfunktion

Vår visselblåsarfunktion är till för att du ska kunna rapportera misstankar om grova missförhållanden. Visselblåsarfunktionen är begränsad till allvarliga oegentligheter och missförhållanden, till exempel:,

  • Olagliga aktiviteter.
  • Ekonomisk brottslighet (exempelvis oriktig bokföring, överträdelser av interna kontrollprocedurer eller förskingring).
  • Mutor eller korruption.
  • Jäv.
  • Allvarlig påverkan på enskildas liv och hälsa.

Visselblåsarfunktionen hanterar ärenden som rör företagets samtliga medarbetare. För den som har synpunkter på verksamheten i övrigt bör detta i första hand tas med närmsta chef eller via vårt kontaktformulär ovan.

Visselblåsaren förblir anonym under processen, om inte annat anges vid anmälan.

Klicka här för att komma till visselblåsarfunktionen →