Vanliga frågor om avtal
-
Hur lägger jag till mitt registreringsnummer i Park 46?
För att ändra registreringsnummer loggar du in via appen Park46 eller via minparkering.parkman.nu
Klicka på gubben uppe till höger och sedan Mina sidor. Gå sedan på ditt namn/företagsnamn uppe till höger och välj Användarprofil.
Under Mina fordon har du möjlighet att uppdatera registreringsnummer, lägga till ett fordon samt ta bort ett fordon.
För att ta bort ett fordon klickar du på de tre prickarna intill registreringsnumret och sedan Ta bort. -
Hur ändrar jag betalmetod för mitt avtal?
Ja, om du vill ändra betalmetod behöver du gå in och göra det själv på er kundportal.
Antingen via appen Park46 eller http://minparkering.parkman.nuGå in på den lilla gubben uppe i högra hörnet, tryck på mina sidor, och sedan på ditt namn uppe till höger och avtalstagaruppgifter, på betalaruppgifter klickar du på betalmetod.
Ändra och spara.Notera att byter ni betalmetod före ett månadsskifte kommer nästkommande avi ha det ni ändrat till.
Efter den 1:a i månaden kommer ändringen med ny betalmetod att ske nästkommande kalendermånad. -
Kan jag pausa mitt tillstånd?
Det finns inte möjlighet att pausa avtal.
-
Vad har jag för uppsägningstid på mitt avtal?
I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt säga upp avtal.
Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor.Under Avtal ser du alla aktiva avtal. Under Avtal ser du alla aktiva avtal samt uppsägningstiden.
-
Jag vill säga upp mitt avtal. Hur gör jag?
I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt säga upp avtal.
Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor.Under Avtal ser du alla aktiva avtal. För att säga upp ett avtal klickar du på avtalen du vill avsluta och sedan på Säg upp.
-
Kan jag avsluta mitt avtal mitt i en månad?
Då uppsägningstiden alltid gäller kalendermånadsvis avslutas avtal alltid i månadsskifte.
-
Vad betyder oreserverad plats?
Hyr man en oreserverad på en parkering/garage så hyr man ett tillstånd att parkera i området. Det innebär dock att man inte hyr en fast plats utan parkering sker i mån av plats. Vi har koll på beläggningen och hyr inte ut mer än vad platser finns. Oftast delar denna typ av tillstånd parkeringsplatser med korttidsparkörer vilket gör att man inte är garanterad en plats vid varje givet tillfälle.
-
Vilka av mina hyres-avier är betalda/obetalda?
I Park46 eller via minparkering.parkman.nu kan du enkelt se dina avtal samt se betalningsöversikt.
Klicka på gubben högst upp till höger och sedan Mina sidor. Under Fakturor ser du betalningshistoriken och eventuella obetalda avier, du har även möjlighet att ladda ner avier. -
Om jag tecknar avtal denna månad, måste jag betala direkt eller på nästa månads avi?
Om du tecknar avtal mitt i en månad kommer den första avin skickas ut den 1:a i nästkommande månad.
Den första avin kommer då inkludera dagarna bakåt i tiden, nuvarande månad samt nästkommande månad.
Detta då vi applicerar förskottsavisering.
Vanliga frågor om Autopay
-
Jag kom inte upp på utfartskärmen när jag körde ut, hur vet jag att min bil är utcheckad?
Oftast brukar kamerorna checka ut bilen korrekt, bara att skärmen kan dröja.
Är du osäker kan du kontakta oss, antingen via det allmänna formuläret på vår hemsida, ringa eller skicka ett mejl så kontrollerar vi statusen på din parkering. -
Jag kan inte registrera mitt betalkort på mitt Autopay-konto, hur går jag tillväga?
Kontrollera med din bank att ditt betalkort är öppet för internetköp och att det inte finns någon spärr på ditt betalkort.
-
Kan jag registrera flera fordon på samma Autopay-konto?
Ja det går att göra men då delar de bilar som är registrerade på gratistiden i garagen.
-
Varför har jag fått en fakturaavgift?
Fakturaavgiften tillkommer när du valt att inte betala din parkering på något annat sätt så att en faktura skickas ut till fordonsägaren.
-
Jag kan inte hitta min avgift på Autopay.io fast att jag vet att jag har en obetald avgift, hur gör jag?
Avgiften finns endast på hemsidan 48 timmar efter man har lämnat anläggningen därefter faktureras parkeringsavgiften.
-
Var kan jag se om jag är kundklubbsmedlem?
Du hittar den informationen under ”Tillstånd” på ditt Autopay-konto.
-
Jag har inte godkänt era allmänna villkor. Hur kan ni kräva mig på betalning?
I och med att du kör in på en avgiftslagd parkering har du godkänt de allmänna villkoren. Du kan läsa mer om dem på vår hemsida under ” allmänna villkor”
-
Jag vill avsluta mitt Autopay-konto, hur gör jag?
Logga in på ditt Autopay-konto på autopay.io och ta bort ditt konto under ”Profil”.
-
Varför har det har dragits pengar från mitt betalkort för en parkering på en bil jag har sålt?
Du är ansvarig över informationen på ditt Autopay-konto. Säljer du bilen behöver du ändra uppgifterna på autopay.io
-
Hur hittar jag mina kvitton om mitt betalkort är registrerat på Autopay?
Logga in på autopay.io och under ”Kvitton” kan du hitta dina betalningar och kvitton som dragits via Autopay.io
Hittade du inte svaret på din fråga? Vi har fler frågor besvarade här.
Kontakt
Vi på Parkman tycker att det är viktigt att få höra vad du tycker och att ha en god dialog med dig. Vi hjälper dig gärna med dina frågor om parkering. Kontakta oss i formuläret nedan så svarar vi så snabbt vi kan.
”*” anger obligatoriska fält
”*” anger obligatoriska fält
”*” anger obligatoriska fält
Support
- Om något gått fel och du behöver hjälp når du oss på telefon 08-734 90 00.
Telefontiderna är måndag-söndag kl. 08:00-20:00 - Resterande tid når du vår jour på samma nummer vid akuta problem.
För akuta problem i ditt garage finns kontaktinformation på närmaste parkeringsautomat. - Parkerat fel eller fel på kontrollavgiften? Vill du invända mot en kontrollavgift du fått?
Kontakta Hojab: 08-735 29 99
Kontaktuppgifter
Nedan hittar du alla våra avdelningar och deras öppettider.
Kontakta vår kundtjänst, uthyrningsavdelning eller vår försäljningsavdelning så hjälper vi dig med ditt ärende.
Kundtjänst
- info@parkman.nu
- 08-734 90 00
- Öppet alla dagar 08:00-20:00
Uthyrning
- uthyrning@parkman.nu
- 08-734 90 00
-
Öppet måndag-fredag 08.00-16.00
lunchstängt mellan 12-13
Försäljning
- Sales@parkman.nu
- 08-734 90 00
Postadress
-
Parkman i Sverige
Box 2895
187 28 Täby
Besöksadress
Visselblåsarfunktion
Vår visselblåsarfunktion är till för att du ska kunna rapportera misstankar om grova missförhållanden. Visselblåsarfunktionen är begränsad till allvarliga oegentligheter och missförhållanden, till exempel:,
Visselblåsarfunktionen hanterar ärenden som rör företagets samtliga medarbetare. För den som har synpunkter på verksamheten i övrigt bör detta i första hand tas med närmsta chef eller via vårt kontaktformulär ovan.
Visselblåsaren förblir anonym under processen, om inte annat anges vid anmälan.